AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_COVER-PAIN-AVOINE_REVISION-DESKTOP_2021

A-DERMAs
historie

Det hele begyndte i 1970'erne, da Hr. Pierre Fabre, en farmaceut fra Castres med en passion for botanik, startede med at beskæftige sig med havre. Selvom den i mere end tre årtusinder havde været anvendt til medicinske formål, var havren på dette tidspunkt en overset plante. Det var begyndelsen på en omfattende forskning, som stadig foregår den dag i dag i det sydvestlige Frankrig.

Det var det franske ord for havre, ”Avoine”, der var inspirationen til A-DERMAs navn og det var også i 1982 inspiration til brandets første produkt, Oat Milk Dermatological Cleansing Bar. Den dermatologiske vaskebar var den første sæbefrie vaskebar på apotekerne og et vidnesbyrd om, at et nyt foregangsbrand inden for hudpleje var født, fordi dette produkt også lagde grundstenen til plantebaseret dermo-kosmetik.

Senere hen udviklede A-DERMA nye og innovative produkter, som nu er blandt de mest solgte, og som anbefales af læger. Såvel som værktøjer til at hjælpe læger og forbrugere med at håndtere forskellige hudlidelser. Her er en gennemgang af nogle af A-DERMAs vigtigste øjeblikke:

 1993

1993 blev året med et dobbelt hit med lanceringen af Dermalibour, den første industrielle formulering på markedet, der er fremstillet af et kobberzink-kompleks, og lanceringen af Epitheliale, en serie af genopbyggende og beroligende produkter til sart og irriteret hud. 

Derudover blev S.C.O.R.A.D. offentliggjort af ETFAD (en europæisk taskforce til undersøgelse af atopisk dermatitis) i samarbejde med A-DERMA. S.C.O.R.A.D er en evalueringsscore, som dengang blev det første værktøj til at overvåge udviklingen af atopisk dermatitis. I dag bliver S.C.O.R.A.D brugt til at kontrollere produkters effektivitet mod atopisk dermatitis. S.C.O.R.A.D blev i 2009 fulgt op af den "patientorienterede" udgave: PO-SCORAD.

A-DERMA er førende inden for forbrugerinddragelse i udviklingen af værktøjer og produkter til at forbedre hudens velvære, hvilket fører til begyndelsen af vores tilgang med at sætte patienten i fokus.

PO-SCORAD

A-DERMA er førende inden for patientinddragelse i udviklingen af værktøjer og produkter til at forbedre hudens velvære, hvilket fører til begyndelsen af vores tilgang med at sætte patienten i fokus.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_SCORAD_2021 880x880

 1994

Efter en række succesfulde SCORAD-tests lancerede A-DERMA i 1994 EXOMEGA-serien på markedet. EXOMEGA er en serie af hudplejeprodukter til meget tør og atopisk hud, som stadig anbefales af læger og sælges over hele verden.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_EXOMEGA_REVISION-DESKTOP_2021 980x980

EXOMEGA, verdens mest solgte A-DERMA-serie

Exomega-serien blev en verdensomspændende bestseller og er siden blevet udvidet, så den tilbyder endnu flere produkter til personer med tør og atopisk hud

OPLEV SERIEN

 1998

Efter 16 års kontinuerlig forskning i havresorten, Avena Sativa, blev én af dens 300 arter udvalgt til at være hudens vigtigste allierede på grund af dens blødhed og høje indhold af aktive ingredienser. Den udvalgte havre var Rhea-sorten, en havresort med rene, hvide havre, som A-DERMA kalder Rhealba®. Rhealba® er med tiden blevet den unikke og eksklusive aktive ingrediens, der i dag er A-DERMAs varemærke. A-DERMA Laboratorierne har eneret til at bruge den. Hvis ikke det var tilfældet, ville den sandsynligvis være forsvundet.

Selvom vores forskning allerede har hjulpet os med at udvinde effektive aktive ingredienser fra Rhealba® Havren, stopper vi ikke med at forske i planten. På foranledning af Hr. Pierre Fabre vil vores forskere fortsætte arbejdet og udforske nye aktive ingredienser i de meget unge Rhealba® Havreskud.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_FONDATEUR-REVISION-DESKTOP_2021

ET PAR ORD FRA VORES GRUNDLÆGGER

Jeg har altid haft en passion for planter. I 15 år har vi studeret en plante, som bliver ved med at overraske os: Rhealba® Havren, den rene og sjældne hvide havresort. Den dyrebare og unikke plante er A-DERMAs sjæl. Det var mens jeg arbejdede med korn og byg på Pasteur-instituttet i Bukarest, at jeg lærte kimplanterne og deres helt særlige egenskaber at kende. Vores forskning i havrekim har ført til nogle meget opmuntrende resultater, som giver mange nye muligheder.

Hr. Pierre Fabre - grundlægger.

■ 2009

Dette er året, hvor A-DERMA Laboratorierne har skabt en ny aktiv ingrediens: Rhealba® Havrekim ekstrakt. Rhealba® Havrekim er unge friske havreskud, der bliver høstet, når de er mellem 10 og 12 uger gamle. Det er i den alder, at planterne indeholder den største koncentration af de aktive molekyler, flavonoider og saponiner. Det er fra flavonoider, at havren får dens beroligende egenskaber og fra saponiner, at den får balanceskabende egenskaber. Vi garanterer, at Rhealba Havre® er helt sikker, når den indgår i vores produkter. Ekstraktet er fri for sporbart protein. .

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_AVOINE_2021

En ny æra begyndte med ændringen af EXOMEGA, og i starten af 2010 blev A-DERMA et uafhængigt brand og forlod DUCRAY-brandet. A-DERMA var som et plantebaseret dermatologisk brand i stand til at skabe sit eget fokusområde, som var og fortsætter med at være en klog balance mellem hudvidenskaben og planter. Fra dette øjeblik gik A-DERMA i gang med at erobre nye markedssegmenter og nye lande.

Den første beslutning var, at al Rhealba® Havre skulle dyrkes økologisk.

Den anden beslutning, som var vigtig for A-DERMA, var, at finde et sted at dyrke de aktive ingredienser, som skulle symbolisere nogle af brandets centrale værdier. Efter mange besøg og et stort stykke arbejde kunne A-DERMA i 2013 præsentere Terre d'Avoine, Havrens land. Siden da har der hvert år været mindst 3.000 besøgende fra hele verden, som er kommet for at opleve og lære mere om A-DERMA og for at forstå den sande historie bag den fuldt kontrollerede korte forsyningskæde.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_TAD_2021 1202x500

OPLEV TERRE D'AVOINE, HAVRENS LAND

 

 2014

Når intuition bliver til virkelighed. A-DERMAs fokus har lige fra starten fulgt navnets antydning og dermed været rettet mod de mest sarte hudtyper. Sart hud er endelig ved at blive anerkendt som et selvstændigt videnskabeligt område efter flere års undersøgelser, nedsættelsen af en arbejdsgruppe, mange års epidemiologiske undersøgelser og et stort arbejde for at begrebsliggøre det. Offentliggørelsen af definitionen af sart hud og klassifikationen af definitionen i det højt respekterede JEADV (Journal of the European Academy of Dermatology and Venerology) er vigtige beviser på det.

A-DERMA bliver synonym med dermatologisk havre til sart hud og etablerer sig på markedet mere end nogensinde før.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_PHYS-AC_REVISION_2021 980x980

Lancering af Phys-AC i 2014

2014 var også året, hvor Phys-AC blev lanceret, vores serie af fysiologisk hudpleje til fedtet og uren hud. A-DERMA trådte nu ind på et stort globalt dermatologisk marked og kunne nu hjælpe teenagere med fedtet og uren hud.

 2016

Antallet af hudplejeserier fortsatte med at vokse hurtigt og seneste serie var A-DERMA PROTECT. Vores serie til at pleje huden og beskytte den mod solen. Takket være det særlige dermatologiske fokus på sart hud og den nye aktive ingrediens, Rhealba® Havrekim olie, som er dedikeret til at beskytte huden mod solen, er serien blevet bredt kendt.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_PROTECT_REVISION_2021 980x980

PROTECT-serien, til at pleje sart hud og beskytte den mod solen

PATENTERET SOLINNOVATION*, resultatet af 7 års forskning: Barriestolide®, udvundet af Rhealba® Havrekim olie, styrker den sarte hudbarriere**. I kombination med et patenteret* solfiltersystem med kun 4 solfiltre, beskytter den sart hud mod UV-stråler.

*Patentet er under behandling **In vitro test
 

OPLEV SERIEN

 2017

Anerkendelse i Tyskland, det førende europæiske marked inden for dermo-kosmetik. Vores havre blev valgt som årets medicinske plante.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-HISTOIRE_TEST-TEXTURE_2021 577x577

 2018

I 2018 udarbejdede A-DERMA et initiativ, der skulle afspejle brandets værdier og forpligtelser. Initiativet fik navnet, Clean & Green, og det forpligter A-DERMA til kun at bruge de ingredienser, der er nødvendige for produktets effektivitet, og at bruge så mange ingredienser af naturlig oprindelse som muligt. Nogle af vores nyeste og mest innovative produkter, som er skabt med udgangspunkt i Clean & Green-initiativet er: EPITHELIALE AH DUO Massage Gel-Oil, CUTALGAN og EXOMEGA CONTROL EMOLLIENT SPRAY

Tilbage til toppen